Visar inlägg med etikett Silvertejp. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Silvertejp. Visa alla inlägg

lördag 31 juli 2010

Det är inte trasigt om man kan laga det mer silvertejp.

Vilken underbar dag.

Det hade varit förbannat skönt att sova just nu. Det känns som det var länge sedan man fick chansen till det…
F&P och deras fruar var här och hälsade på igår. De fick Le grand Tour runt fartyget. De blev nöjda och jag skickade med dem lite saker hem också.

Vi ligger på varvet fortfarande. Då passar vi på att laga saker. Allt från maskin och skrovet till loggen och lanternor. Ibland med silvertejp som enda lösningen. Ingenting är riktigt trasigt för än det inte kan lagas med silvertejp. Här fixas en skrivare som är mer 15 år gammal.



Men snart är vi klara. Vi fyller våra ballasttankar idag och imorgon ska de fylla på vatten i dockan. Om allt fungerar så ska vi gå på söndag igen.

Ska på min brors bröllop idag. Det ska bli trevligt. Bara att komma iland en stund är skönt. Att slippa allt oljud och stress en stund. Har redan jobbat 75 timmar den här veckan och det kommer att bli minst 12 timmar till imorgon. Men nu är det bara 8 dagar kvar. Man kan ana ljuset i tunneln. Antingen det eller så är det bara mynningsflamman från en pistol…


Dagens citat: 2 stycken inte uttalade ”Ja” än men det kommer nog… och förstås ett stort jävla grattis till de båda.