Visar inlägg med etikett Snart blir det varv.. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Snart blir det varv.. Visa alla inlägg

tisdag 6 juli 2010

Utanför spärren...

Vilken underbar dag.

Har fått besked om varvsbesöket idag. Det blir den 26:e i Landskrona. Det kunde ju varit ett roligare ställe. Någonstans varmt och trevligt istället för mitt i ett jävla ghetto. Men det är ju nära hem iaf. Det kommer nog att bli en del övertid.

Det är skitväder idag. I morse regnade det och nu är det mulet och blåsigt. Passerar snart Visby, då får man telefonmottagning en liten stund iaf. Det är dagens höjdpunkt. Eller ja, det finns en liten ljusglimt till iaf. Det finns ett hål runt spärrarna på internet…

I brist på annat så får ni en bild på eleven som sitter och slöar som vanligt.



Dagens citat: Dagens citat utgår och istället blir det en dagens hjälte.

Med motiveringen: För ett lysande utfört arbete i en pressad situation och med ett lugn som en sibirisk tiger räddade F. dagen med sina utförliga instruktioner.

fredag 2 juli 2010

Bottenskador och varvsbesök..

Vilken underbar dag.

Vilken underbar jävla dag. Solen skiner, det är varmt som tusan och jag sitter inomhus. Hela jävla sommaren här ombord. Men jag är inte bitter, nejdå. Men får jag ett nytt jobb så rymmer jag i nästa hamn. Scannade in mina certifikat idag. Tur att man inte behöver så mycket sånt för att få jobba i den här branschen... 22 st lade jag in. Det tog en hel jävla timme.

Idag kommer J. Då blir det hyss. Underbart.

Vi hade dykare nere igår för att inspektera botten, rodret och propellern inför varvsbesöket. Isvintern har inte varit nådig. Två slingerkölar är vridna, propellerbladen är taggiga som en slö fogsvans men rodret så rätt ok ut.

Dykarna filmade en hel del men jag har inte den filmen på min dator. Istället får det bli ett par bilder från förra varvsbesöket.






Dagens citat: Det blir ett dagens grattis istället. Tillägnat Liten, Skäggo och Alice/Adolf.