lördag 13 november 2010

The time has come, the Walrus said, to talk of many things...

Vilken underbar dag.


Jag spenderade gårdagskvällen hos J&S och deras flock av små troll. Det var jävligt trevligt. Småtroll är lätta att muta med godis.

Rubriken är från en gammal dikt som heter "The Walrus and The Carpenter" av Lewis Carroll. Jag gillar den faktiskt. Men som rubriken lyder så talade vi om många saker. J. har många bra idéer som vanligt. Bra idéer och roliga anekdoter. Alla kommer nog inte riktigt att gilla hans planer. Men det är SLUTRESULTATET som är det viktiga. Jag tror på honom och att det kan bli jävligt bra. Hans förra projekt fick avsett resultat.

Han firade sitt truckkort igår. Det känns tryggt. Men han hade tydligen också en instruktör av det rätta virket. J. firade med whisky och jag smakade faktiskt en tesked. Det är andra gången på ett år som jag gör det. Efter valet tog jag en stor whisky också, men det är fan allt jag druckit sedan den 18 november förra året.



J. har som sagt många bra idéer. Jag råkade nog lova att försöka hjälpa till lite med mitt skrivande. Vi får se om det går. Jag har ju tid över just nu iaf.

Jag var förresten och handlade igår med S. och E. också. Skulle bara köpa några citroner... Kom hem med två fulla matkassar för 800 spänn. Varför blir det alltid så här?


Dagens citat: Det finns så mycket roligt från gårdagen att skriva. Men här talar J., kanske inte helt nykter, om svunna tider och händelser i det förgångna...
”Röda, blå eller gröna, Pittbull eller pannkakor. De är alla lika.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna om ni vill.