tisdag 17 juli 2012

Homeward bound...

Vilken underbar dag.


Det är inte lätt att ställa om dygnet. Byter från att jobba mellan 12-6 till att jobba 6-12 idag efter 10 dagars nattjobb. Men det är inte många dagar kvar innan jag går hem hoppas jag. Jag lär upp min avlösare. Det återstår att se om han känner sig säker nog att fortsätta på egen hand till helgen.

Har bunkrat upp med cigaretter åt tant M. med vin åt mig själv och min matlagningskombatant och med godis åt de små trollen jag känner. Det kommer att bli en bra ledighet känner jag på mig. Försökte göra en lista på allt roligt som jag ska hinna med och den är redan lång.

Snart går jag hem. Fram tills dess så glider jag med, övervakar och njuter av soluppgången...




Dagens visdomsord från vaktmatros: "Det spelar ingen roll om det regnar. Jag ska till Prag och kommer att vara så full att det kvittar."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna om ni vill.