Vilken underbar dag.
Eller kanske inte. Är lite uttråkad och irriterad idag med. Lite drygt 3 veckor kvar på det här dårhuset nu varav en vecka blir på varvet i Landskrona.
För det första så är det att jag reggat min blogg på ett par sidor för att få fler besökare. Nackdelen med det är att jag måste besöka några andra bloggar för att det ska slumpas besökare till min sida. Det kunde vara kul tänkte jag när jag reggade mig där. Dels på blogstart och dels på www.mera-trafik.se Men de båda består mest av en flock unga tjejer i 14-18års åldern som skriver om skor, skor, skor, skor, smink, kläder, skor, hästar, skor och mera skor. Det hade säkert varit jävligt intressant om jag var en sån och jag förstår att min blogg knappast kan fånga deras intresse.
För det andra så är det ett misstag jag gjorde för något år sedan som hemsöker mig. Ett misstag som kostar mig pengar. Men nåväl, det får vara en dyrköpt läxa. Man lär så länge man lever. Kanske kan få in en slant genom att sälja lite hushållsartiklar i silver som jag inte behöver?
Fast å andra sidan så har jag jobbat en extra månad och problemet är snarare var jag ska göra av mina pengar. Funderar på att investera i guld. Det har ju fungerat i alla tider. Någon som har något annat förslag?
Dagens citat: "Jag förstår inte varför TV ber om ursäkt för tillfälliga avbrott, men aldrig för de ordinarie programmen. " - Otto Preminger