måndag 29 oktober 2012

45/56.... Det börjar närma sig slutet.

Vilken underbar dag.

En långsam lastning i Luanda, hamnen som gud glömde och sedan ut en vända till på fältet innan det är dags för avmönstring. Har jag tur kan jag få gå av när vi ligger till kaj men den chansen är nog rätt liten.

I Aprika går allting långsamt. Ingen verkar ha någon aning om när saker ska hända eller om vi får de saker vi beställt.

Jaguaren, som jag gjorde min första vecka på, kom in igår och förtöjde akter om oss. Kul att se henne från den sidan också.

Jag kan nästan se ljuset i slutet av tunneln. Det har varit ett underbart äventyr men det ska faktiskt bli skönt att åka hem. Min lista över saker som ska hinnas med på ledigheten är inte så förbannat lång men jag ser verkligen fram emot att få träffa någon jag saknat...

Jaguaren på väg in.


Lastar i Luanda.

Däcket fullt och på väg till fältet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna om ni vill.