fredag 12 oktober 2012

Wooooohoooo! 28/56!

Vilken underbar dag.

28 dagar av 56 gjorda. Det är halvtid nu med min Puma!
Idag ligger vi till kaj i Luanda och väntar på att byta besättning, lossa vår däckslast, lasta cement och diesel. Det är 30 grader ute och händer inte ett dugg på kajen idag så jag stannar uppe på bryggan med aircondition och kall coca cola. Det är nollgradigt hemma men jag har svårt att tänka mig kyla just nu...

Vi ligger förtöjda på utsidan av en annan supplybåt, Bourbon Homere och framför oss ligger två till. Jag sitter på nätet och letar efter nya jobb att söka efter att jag gått nästa del av DP-kursen. Listan på rederier att maila blir längre och längre. 6 månaders jobb till innan jag får ut mitt certifikat. Men det är bara att bita ihop. Det är en investering. 

Vårt lastdäck:



Seacor Grant & Bourbon Crown:



 Hårt arbetande maskinister:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna om ni vill.