söndag 14 oktober 2012

Ett lyckligt förhållande...



Vilken underbar dag.

Idag firar jag en hel månad med min Puma. Nu har jag fått vad jag vill ha men det blir 25 bonusdagar till innan jag gör slut...

Vi ligger till kaj i Luanda för att lossa och lasta. Här går det minsann inte fort och ingen verkar riktigt veta vad eller när vi ska lasta vad. Ute är det nästan 30 grader idag och på bryggan är det behagliga 22. Jag hann få en halvtimmes sol på monkey island innan vakten idag.

Snart är vi klara här och ska gå tillbaka till att vara standby ute vid riggen. Jag längtar redan dit. Att bara sitta med sin kaffekopp och titta ut över havet i månljuset och se hur gasfacklan som brinner högst upp i oljeriggens borrtorn sakta gungar upp och ner vid horisonten...


Lossar däckslasten.



 Min puma.






Weza har förtöjt bredvid.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna om ni vill.