Visar inlägg med etikett Lycka. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Lycka. Visa alla inlägg

onsdag 1 augusti 2012

Årets häftigaste helg!


Vilken underbar dag.


Imorgon så drar sommarlägret Nordisk Vision igång! I media då har det redan börjat hetsas för att försöka få alla lokaluthyrare i Östergötland att ”inte bara tänka på pengarna, utan också ta eventuella problem i beaktande” enligt SR. I Corren så kallas Nordisk Vision för ett ”Extremläger” men på vilket sätt det skulle vara extremt framgår inte riktigt.

Men visst, både SR och Corren är kanske inte så långt från sanningen ändå. Jag tror faktiskt att det kommer att bli en del problem. För det första så blir det nog mer deltagare än vad arrangörerna räknat med, deltagarna kommer att få problem med de kluriga frågorna på tipspromenaden och en del andra små angenäma problem. 

Lägret kommer även att bli extremt på flera sätt. Extremt roligt, extremt trevligt och extremt lyckat är bara några av sakerna man kommer att kunna kalla det. 

I övrigt så duger nog bara SR och Correns artiklar att tända lägerelden med och vad än Expo säger om saken så är det ingen som bryr sig om en obskyr liten tidskrift producerad av kriminella.

Jag ser verkligen fram emot lägret av flera anledningar. Dels alla de spännande föreläsningarna av bland andra Daniel Höglund, Jonas De Geer, Vera Oredsson, Magnus Söderman och Björn Björkqvist, dels för att jag får chansen att dela med mig av de kunskaper i första hjälpen och Hjärt- och lungräddning som jag tycker är något som alla bör kunna och dels för att jag får träffa underbara L. igen.Det kommer att bli en underbar helg och jag hoppas att vi ses där!




Länkar:
Media:
På Facebook:

lördag 17 juli 2010

Att bränna sina skepp...

Vilken underbar dag.

Den där förbannade eleven och hans fotbollstips. Han är skyldig mig massor med pengar nu…
Han är fan ingen bläckfisk iaf.

Efter tjat om flera bilder så letade jag genom en massa gamla kort. Hittade en från förra sommaren. Nästan ett annat liv känns det som. Ett liv där bekymmer inte fanns om man inte tänkte på dem. Man ville stanna i just det ögonblicket för alltid. Mycket har ändrats sedan dess men ändå känns allt likadant. Ibland måste man ändra sig. Att kasta sig ut i mörkret. Säga upp sig och dra vidare. Att bränna sina skepp…

Det uttrycket har jag aldrig gillat riktigt. Jag tycker om att ha en utväg och tända eld på saker är inte riktigt min grej. Men jag förstår nödvändigheten av det ibland. Att tvinga sig själv framåt för det är den enda vägen. Det finns ingen återvändo.

Uttrycket sägs komma från Hernan Cortés när han seglat till Amerika för att erövra aztekernas rike. När de landstigit så beordrade han sina soldater att sätta eld på deras fartyg. ”Ska vi hem igen så använder vi deras fartyg.” var hans order för att motivera trupperna. Och det fungerar för vart fan är aztekerna idag?

Men jag gillar ändå inte uttrycket…




Dagens citat: Ett modifierat ordspråk...
"Dåren drömmer om rikedom, den kloke om lycka och jag vill ha båda."