onsdag 1 augusti 2012

Årets häftigaste helg!


Vilken underbar dag.


Imorgon så drar sommarlägret Nordisk Vision igång! I media då har det redan börjat hetsas för att försöka få alla lokaluthyrare i Östergötland att ”inte bara tänka på pengarna, utan också ta eventuella problem i beaktande” enligt SR. I Corren så kallas Nordisk Vision för ett ”Extremläger” men på vilket sätt det skulle vara extremt framgår inte riktigt.

Men visst, både SR och Corren är kanske inte så långt från sanningen ändå. Jag tror faktiskt att det kommer att bli en del problem. För det första så blir det nog mer deltagare än vad arrangörerna räknat med, deltagarna kommer att få problem med de kluriga frågorna på tipspromenaden och en del andra små angenäma problem. 

Lägret kommer även att bli extremt på flera sätt. Extremt roligt, extremt trevligt och extremt lyckat är bara några av sakerna man kommer att kunna kalla det. 

I övrigt så duger nog bara SR och Correns artiklar att tända lägerelden med och vad än Expo säger om saken så är det ingen som bryr sig om en obskyr liten tidskrift producerad av kriminella.

Jag ser verkligen fram emot lägret av flera anledningar. Dels alla de spännande föreläsningarna av bland andra Daniel Höglund, Jonas De Geer, Vera Oredsson, Magnus Söderman och Björn Björkqvist, dels för att jag får chansen att dela med mig av de kunskaper i första hjälpen och Hjärt- och lungräddning som jag tycker är något som alla bör kunna och dels för att jag får träffa underbara L. igen.Det kommer att bli en underbar helg och jag hoppas att vi ses där!




Länkar:
Media:
På Facebook:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna om ni vill.