söndag 9 september 2012

Hakkorstavlor på IKEA...

Vilken underbar dag.


Jag gillar faktiskt Ingvar och hans företag. Han har visat att man kan lyckas, att man kan hålla ett företag undan klorna från storfinansen och att man kan slippa undan att betala allt för mycket skatt till det här skitsamhället. Jag är rätt praktiskt lagd och större delen av mina möbler är från IKEA. Nästan allt förutom min bardisk som är ett hemmabygge nu när jag tänker efter. IKEA är just praktiskt, enkelt, billigt och funktionellt.

Jag var på IKEA i Kalmar en sväng igår med en vän innan vi skulle åka till minnesstunden för en fallen kamrat. Min vän uppmärksammade mig på en tavla som fanns bland många andra. Jag gillade den inte speciellt mycket. Skumma mönster är inte riktigt min grej. Men jag  undrar hur mycket skit gamle Ingvar kommer att få för den här tavlan när PKiterna upptäcker den...


Att de gnäller på Dressman för deras klädhängare hade samma form som man kan se i mönstret ovan så kan de säkert dra igång en skitstorm med tanke på gamle Ingvars förflutna som medlem i nysvenska rörelsen...

För mig spelar det ingen roll. Varken att gubben gjort avbön för saker som ligger 70 år tillbaka i tiden eller att hans företag säljer hakkorstavlor. Jag kommer inte att köpa tavlan men jag kommer att fortsätta att besöka IKEA. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna om ni vill.