onsdag 31 mars 2010

5 dagar kvar...

Vilken underbar dag.

Är i det frusna helvetet igen. Imorse såg vi knappt förmasten i dimman. ”Akta er för isflak mellan waypoint 1 och 2. Isen rör sig lite. Sikten kan nog också vara lite nedsatt” sa isbrytaren.

No shit? Det var förresten inga isflak mellan 1 och 2. De kom däremot både före och efter. Stora och tjocka. ”Titanic-Tom” fick ett halvt streck på scoreboarden för en dålig bortförklaring.
Hade vi fastnat där så hade vi fått ligga kvar tills det blir vår på riktigt.

Nu har jag bara 5 dagar kvar. Underbart. Har fått min biljett hem. Så nu väntar jag bara på att vi ska fastna i isen så jag missar tåget. Om jag lyckas hinna med det så ställer säkert SJ till med något jävelskap. Så är det alltid.


Dagens citat: Bill och Bull spekulerar:
Bill: ”Frågan är hur isen kan röra sig så mycket när isbrytarna ligger stilla?”
Bull: ”Frågan är snarare hur isbrytarna kan ligga stilla när isen rör sig så mycket?”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna om ni vill.