torsdag 4 mars 2010

Fortfarande kung...

Vilken underbar dag.

Körde slalom imorse mellan sprickor i isen. I snöstorm. Tror att jag sagt det förr men ifall någon missat det så säger jag det igen. Förbannade vinter. Förbannade, helvetes, jävla vinter.

Vi passerar i höjd med Stockholm nu, på väg söderut. Isen är tunn och sikten är kass. Lyssnar på Bound for glory och dricker kaffe. Ska ta lots utanför Travemünde imorgon kväll. Lossa/lasta och gå så fort som möjligt. Enligt schemat ska vi vara i Holmsund på tisdag och med vår vanliga tur så fastnar vi i isen utanför.

Jag är förresten fortfarande kung på scoreboard tavlan.
4-3-3.

Vill passa på att hälsa till stuveriet i Husum då folk där tydligen läser min blogg.


Dagens citat: "It aint over until the fat man swings."

2 kommentarer:

  1. Stickeluvan av för Isbrytarna och våra tappra
    slalomåkande Sjömän! Nästa vecka blåser det andra vindar.

    Q

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Jag har en svag aning om vem dagens citat är tillägnat... Haha! Oui, oui, oui som sälar brukar säga =)

    SvaraRadera

Kommentera gärna om ni vill.