fredag 9 juli 2010

Det bästa med sommaren!

Vilken underbar dag.

Jag har kommit fram med vad det bästa med sommaren är. Det är inte värmen eller solen som är uppe dygnet runt. Det är inte att bada i poolen eller att sitta i en stol på däck och bara njuta. Det är alla sommarjobbare. Alla söta, blonda, trevliga tjejer som helt plötsligt jobbar överallt. Jag undrar var de gömmer sig hela vintern?

Eleven har en annan åsikt. Han tyckte inte att hon var söt. Men han har inte varit ombord så länge. Kvinnors skönhet är relativ. Det finns inget som gör dem så vackra som alkohol och stängningsdags eller i vårt fal, mer än 6 veckor ombord. Eleven har varit här en månad nu. Så snart är han nog på samma nivå som oss andra...

Fan att man har 5 veckor kvar.

Dagens citat: Har fyllt i Elevens cadet report book…
J. –”Du tror inte att min lärare kommer att tycka att det här är lite oseriöst?”
Jag – ”Ähhh! Hans frågor är ju överseriösa, jag bara kompenserar det lite.”

5 minuter senare så hittar jag eleven halvliggande i stolen med fötterna på radarn. Han kompenserar lite han också...

1 kommentar:

  1. Va? Du är på en båt på havet = skyddad verkstad, var finns alla sommarjobbare där??

    SvaraRadera

Kommentera gärna om ni vill.