fredag 5 februari 2010

Att brottas med en byrå...

Vilken underbar dag!

Insåg att jag fått löneförhöjning den här månaden. Plockade genast ut 100 timmars intjänad övertid i kontanter. De är värda 5 kronor per timme mer än de var förra månaden. Det känns bra. Var tvungen att spendera lite pengar också.

Har brottats med en byrå idag. Jag vann till slut. Kapmrad och hans IKEA kan dra åt helvete, det är jag som är kung. Det blir alltid skruvar över hur fan man än gör. Men det blev inte så illa till slut. Nya gardiner också. De var dock lättare att ha att göra med.



SÄPO ringde ett par kompisar igår. Frågade lite om vad de känner till om sina vänner. Och de ville bjuda på fika. Det är många år sedan de erbjöd mig en fika, de asen. Förtjänar inte jag också kaffe?


Dagens citat: En klassiker.

"Att tiga är guld och att tala är bly."

1 kommentar:

  1. Åja, nu är du sådär klädsamt blygsam igen. Du är inte bara Kung utan du är väl också Der Führer, och universums härskare!? :)

    Du förtjänar allt kaffe i världen, men inte rättvisemärkt. Det anstår inte en Führer...

    Tänkte genast på denna förträffliga bild när du citerade.
    http://www.grumpstump.com/squidoo/duct_tape.jpg


    PS.Rummet blev väldigt fint!

    SvaraRadera

Kommentera gärna om ni vill.