tisdag 16 februari 2010

Mys, tjat och jobb

Vilken underbar dag!

Sitter i mysbyxor och munktröja på bryggan, en stor kopp kaffe i handen och AC/DC - Highway to hell dånar på stereon. Förbannade fiskare och Gotlandsfärjor. Mitt motto är: "We break for nothing" som det stod målat i aktern på min gamla båt.

Får ta och göra klart en massa pappersarbete senare. Rapporter hit och rapporter dit. Allt ska sparas på datorn men bara måste tydligen finnas i pappersform också. I eftermiddag blir det gymmet och sedan slänga sig i kojen med en bra bok. Fan vad jag saknar att hinna med att läsa. Efter diverse tjat om att jag ska lägga upp fler bilder så ger jag efter och gör det. En lite äldre bild men ändå. Här är en bild på "Pinnball" och "Oddball" som kör båt.






Dagens citat: Det var bättre förr. Då var det "Iron men and wodden ships." Nu är det mest järnbåtar och träskallar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna om ni vill.