torsdag 11 februari 2010

Papper, papper, papper...

Vilken underbar dag!

Idag har jag suttit med papper upp över öronen. Det började som en lugn inventering av lägenheten. När jag betalade hemförsäkringen fick jag med ett papper där man skulle skriva upp vad man ägde, inköpspris och år det var köpt. Så jag började rota i det. Kom halvvägs ungefär. Insåg att jag förmodligen skulle behöva redovisa eventuella kvitton på mina saker också. Så jag gav upp skrivandet och började leta efter kvitton. Hittade dem till slut.

Men då hittade jag kvitton på allt jag lagt ner på renoveringen av lägenheten också. Det var en hel del såg jag när jag räknade ihop det. Letade på skatteverkets hemsida om hur man kan dra av det på skatten. Det faller inte under ROT avdraget för jag har gjort det själv. Men man kan få dra av det på skatten när man säljer lägenheten. Tror jag iaf. Förbannade byråkratspråk.

Fortsatte med inventeringen. Hittade mer papper att sortera och rensa ut. Gamla brev från ett annat liv känns det som och teckningar som drar fram minnen. Men det är ingen plats att spara allt. Livet går vidare och vissa saker är bara onödiga att bära med sig. Saker som ändå inte gör någon glad. Slängde det mesta men det finns ändå saker man aldrig kan bli av med.

Papperna verkar aldrig ta slut. Vem var idioten som sa att vi snart skulle leva i ett papperslöst samhälle?

Dagens citat: Den oändligt vise herr Perstein-Parkinson delar med sig av sina lärdomar.
-"Anledningen till att män lånar ut jackan till tjejer som fryser är enkel. Det gör helt enkelt jävligt ont att bli avsugen av någon som hackar tänder."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna om ni vill.