torsdag 18 februari 2010

Jag hatar att gå upp tidigt...

Vilken underbar dag!

Eller kanske inte för en gångs skull. Började jobba vid 06 idag. En omänsklig tid att gå upp på. Även om man blir väckt på ett snällt sätt. Tur att det inte blir såhär speciellt länge. Jag gillar min vanliga vakt. 12-4 vakten är så skön. Man är vaken halva natten och kan sova fram till lunch. Underbart.

Jag hatar vintern också har jag kommit fram till. Inte avskyr eller tycker den är småjobbig. Verkligen hatar. Ett sånt där bottenlöst svart hat mot all kyla. Det är bara att titta ut för att förstå. Snön lägger sig på väderdäck. Isen lägger sig över ankarspel och trossar. Rullklys och kungar fryser fast. Isen täcker allt. Kryper fram som ett jävla täcke.



Dagens citat: Sagt i lastkontrollrummet i morse.

Jag: "Kaffet är klart men mjölken har frusit till is."
J. "...Och alla kvinnor har syfilis och spriten är slut."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna om ni vill.