tisdag 23 februari 2010

Vilken underbar vinter del 2!

Vilken underbar dag!

Det snöar igen. Jag är så trött på vintern nu. Jag orkar inte mer. Det tar fan aldrig slut. Peter! Ska vi byta? Snön lägger sig som ett vitt täcke över hela båten. Sikten är begränsad i snöstormen och den ena radarn är fortfarande kass. Vi har nyss passerat Ölands norra udde. Senare idag ska vi ha brandövning också.

Lyssnar på Puccini´s La Boheme och dricker kaffe. Idag gnäller min matros om snöskottning. Jag är så jävla glad att jag slipper gå ut och skotta. Mina tre år på högskolan är nog min bästa investering någonsin.





Dagens citat: En gammal klassiker. Yttrat här ombord angående kvinnors åsikter om olika yrken.
"Jag förstår inte hur kvinnor kan se brandmän och ytbärgare som sex ikoner och hunkar medan de samtidigt tycker att vi sjömän, som minsann har en lång och ärorik historia av att sätta på allt som rör sig, bara är äckliga..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna om ni vill.