tisdag 2 februari 2010

Löften och paj...

Vilken underbar dag!

Var vaken alldeles för länge igår och steg upp alldeles för tidigt. Kaffet var slut. Brödet tog slut. Stressade iväg och slängde i mig en halv kopp av något brunfärgat blask hos Perstein-Parkinson. Kaffe kallar han det men jag är skeptisk.

Var på banken idag. Fick ett löfte om att få låna pengar till ett hus. Får låna mer än vad jag trodde. Det känns bra. Jag är kreditvärdigheten personifierad. Ska kika på ett hus till helgen. Hoppas att man har man tur och kan få det billig. Vi får väl se. Det var massor att fixa på det men det var stort och kan bli riktigt bra.

Man kanske är husägare innan det är dags för nästa törn på dårhuset.

Ska baka blåbärspaj strax. Mmmm.... Paj....

Dagens citat: Nalle Puh igen.

"Det är roligare att prata med någon som inte använder långa, svåra ord, utan korta, lätta ord, som: 'Vad sägs om lite lunch?'."

1 kommentar:

  1. Kaffe ska vara starkt och gott! Änglapink ger jag inte mycket för. Den pajen var nog riktigt god om du gjort den. :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna om ni vill.