onsdag 27 januari 2010

Förbannade väder...

Vilken underbar dag!

Förbannade jävla skitväder. Snöa ska det göra i december. Det ska vara en vit jul och sen ska skiten smälta bort. När jag vaknade i morse så vräkte snön ner. Igen. Att ta en rask promenad innan frukosten är inte ens kul i vanliga fall. Men när det är 10 centimeter nysnö och sikten är minimal så är det ännu värre. Skitväder.

Promenerade bort till affären och hämtade ut min nya överstyrmansbehörighet som sjöfartsverket skickat. 1000 spänn ska de asen ha. För en papperslapp med en stämpel. Overkligt, tragiskt men sant. Tur att rederiet betalar. He he... De ska få betala för min vaccinering också. Och för ett par kurser jag måste gå till våren för att behålla mina certifikat.

Annars blir det till att fortsätta detektivarbetet idag. "Sherlock Holmes goes 2010" sa en kompis om vårt arbete igår. Det stämmer nog rätt bra. Vilken underbar dag det kommer att bli.

Tittade på film igår. "Hogfather" baserad på Terry Pratchetts böcker om skivvärlden. Den var riktigt kul. Jag gillar hans böcker. Det är en slags parodi på fantasygengern. Dagens citat kommer från den filmen.


Dagens citat: Ur Hogfather.
- "Hur kommer det sig att det finns en vinets gud men inte en bakfyllans gud?"

2 kommentarer:

  1. Hogfather var faktiskt riktigt underhållande. Dags för del 2 snart? ;)

    SvaraRadera
  2. Hogfather? Ny film eller? Terry pratchet förgyllde min ungdom med sina romaner om discworld. Måste ju ses

    SvaraRadera

Kommentera gärna om ni vill.