onsdag 13 januari 2010

Under kniven...

Vilken underbar dag!

Idag blir det fullt upp. Ska vaccinera mig i eftermiddag mot Hepatit A och B. Det kan vara bra att ha om jag får för mig att åka på semester eller tatuera mig hos någon kompis. Det sistnämnda är inplanerat på torsdag kväll. På förmiddagen ska jag ta bort ett födelsemärke. Så det blir en del smärta den här veckan. Men det kommer att bli bra.



Men det är ju inte värre än 6 timmars lastning i Iggesund i 15 minusgrader. Ibland tror jag att de har 6 fingrar och spelar banjo allihopa. "Vi gör så gott vi kan" är deras motto. Men när inte det räcker då? Är det inte dags att anställa riktiga människor då? Eller i alla fall ett gäng schimpanser. De borde ju inte ställa till med lika mycket trassel tycker jag.
I Iggesund går det aldrig som planerat. Alltid är det något skit. Deras truckar går sönder, får punktering, måste på service, eller bara går väldigt sakta. Last som vi bara ska flytta en bit råkar försvinna, last som vi ska ha finns inte där eller står längs in i deras magasin. I december när det snöade bad vi dem att sopa bort snön från pappersrullarna innan de lastade ombord dem. (Annars smälter snön sedan och pappret blir blött och förstört.) Men det gick inte, för deras snöskottnings utrustning stod i ett förråd som var översnöat. Moment 22. De kunde ju inte skotta sig fram till förrådet utan sakerna som stod inne i förrådet. Att plocka fram sakerna INNAN det kommer 1 meter snö är ju inte att tänka på. Nä, ett gäng schimpanser hade nog varit effektivare. De hade passat bra ihop med Cirkus Helena.



Läste i lokalpressen om en uthängd pedofil. Fan vad bra. Det kan han fan ha. Om man läser kommentarerna så verkar ju folket hålla med. http://www.ostran.se/nyheter/kalmar/nyinflyttad_haengs_ut/%28comment%29/view#view


Dagens citat: (Bad en vän om hjälp igår med att fixa ett par kopior av mina betyg)
Han: Här har du dina kopior. Nu är du skyldig mig en låda öl.
Jag: Gubbjävel! Du är ju skyldig mig två flaskor sprit?
Han: Är upptagen nu. Vi får prata sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna om ni vill.