måndag 27 september 2010

Äntligen hemma.

Vilken underbar dag.

"Hon är vacker" är den första tanken som slår mig när hon dyker upp ur dimman. Jag promenerar sakta i regnet från gaten där taxin släppte av mig. Hon är vacker och jag är hemma igen. Det ska bli ett spännande pass.

Äntligen hemma igen. Den platsen där man spenderar större delen av sin tid är vad kan kan kalla hemma. För mig är det nog här. Resan hit är alltid lika tråkig. 8 timmar på ett tåg är ingen höjdare. Fast det är ändå skönt att åka hit.

Nu blir det 6 veckor ombord. Underbart. Jag har saknat det. Det har inte precis varit ledighet jag har haft hemma. Valkampanjen tog tid. Men det var det värt. Vi kommer alltid att ha Grästorp. Det satt flera stycken tidningsurklipp på min hyttdörr när jag kom ombord. Nu blir det inte lika mycket tid till politiskt bloggande. Men ni får fan hålla till godo ändå.


Dagens citat: Den skyldige...
"Det var inte jag som satte upp artiklarna på din dörr. Jag lovar."

2 kommentarer:

  1. ""Hon är vacker" är den första tanken som slår mig när hon dyker upp ur dimman. Jag promenerar sakta i regnet från gaten där taxin släppte av mig. Hon är vacker och jag är hemma igen."

    Av någon anledning tänkte jag på just den här bilden till de orden.
    http://sv.tinypic.com/r/2qbrrsx/7

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha... Nja, det är inte ens i närheten.

    SvaraRadera

Kommentera gärna om ni vill.