måndag 13 september 2010

En aning försenat.

Vilken underbar dag.

Förbannade skitdag igår. Mitt internet slutade att fungera i förrgår och jag fick ett brev från Radiotjänst i Kiruna. De påstår att en kontrollant upptäckt att jag har en TV men inte talat med någon i muitt hushåll. Vi talades visst vid när han var här då han kallade mig för lögnare. Sånt gillar jag inte. Ärekränkning och förtal kallas det.

Fick större delen av mitt mail publicerat i Östran igår. Nicke svamlar dock vidare. Jag misstänker att han förväxlar oss med en helt annan organisation. Han läser säkert här också så det här är ett meddelande till honom. Kolla upp vad du pratar om, Nicke. Det skulle vara som om jag beskyllde vänsterpartiet för vad Muf hittar på. Det är ju olika organisationer, eller hur?

I övrigt delade vi en fruktansvärd massa flygblad i förrgår. Allt gick bra om det var tur att jag hade med mig en guide med lokalkännedom. Han fick betalt för sina tjänster i nybakad äppelpaj.

Igår blev det fullt upp. Vi var inbjudna till en debatt på en gymnasieskola i Emmaboda. Men det blev inställt i sista minuten. På kvällen blev det att dela ut flygblad utanför en debatt om sjöfartspolitiken här i Kalmar. Det var bra respons som tusan. Många av besökarna var elever på sjöbefälshögskolan och flera berättade efteråt att vårt flygblad gav rakare svar på de stora frågorna än vad politikerna i panelen gjorde.


Får se när jag hinner ladda upp dagens inlägg. Jag har internetabstinens och tröstäter paj.

Dagens citat: -"Mmmmm… Paj…"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna om ni vill.