tisdag 21 september 2010

Tillbaka till verkligheten igen.

Vilken underbar dag.

Börjar komma ner på jorden igen. Att vi kommit in i Grästorp är stort. Så jävla stort. Det är ett första steg på vägen och vi går snabbare än SD gjorde. De som känner mig vet vad jag säger. "Jajjemensan Nettan. Hela vägen in ska den!" Nu är det vi som gått hela vägen in i kommunalfullmäktige. Sug på den du, Mona, Nicke och Rainbek.

Från mitt glädjerus över att partiet har fått ett mandat i Grästorp till att boka sin resa till båten. Det är verkligheten som träffar mig som en pungspark. Nu är det bara en vecka kvar i frihet. Var fan har tiden tagit vägen? Men det ska ändå bli skönt att åka och jobba. Det är länge att vara hemma 6 veckor. Nu har vi ju varit upptagna av valrörelsen men ändå. Tydligen så har de avvecklat halva kontoret så jag får boka resan själv den här gången.

Igår hade jag ett rekord i antalet besökare på bloggen, 427 st. Jag undrar om det var för att jag blev jämförd med Mikael Persbrandt i söndags eller om det var min mailväxling med en kris(t)demokrat. Jag trodde aldrig att så många skulle läsa min blogg.

Igår var det städning, diskning och tvättning som gällde, Allt sånt jag inte hunnit med förra veckan. Men nu är allt klart så jag ska fan bara mysa runt med en kopp kaffe hela dagen.
Rösträkningen är inte klar ännu så jag vet inte hur många av er som röstade på mig men tack ännu en gång.


Dagens citat: Från Fields of Athenrye.
"By a lonely harbour wall
She watched the last star falling
As that prison ship sailed out against the sky
Sure she'll wait and hope and pray
For her love in Botany Bay
It's so lonely 'round the Fields of Athenry."

4 kommentarer:

  1. Åh, ska du redan jobba igen! :( Vad tiden gick fort!

    SvaraRadera
  2. Tur att ni inte bryr er eftersom etiketten sitter fastklistrad.

    SvaraRadera
  3. Grattis Rikard & Svenskarnas Parti ! :) Inte illa !

    SvaraRadera
  4. Tack Jennie. Hoppas att ni trivs nere i södern. Hälsa gubben din också. =)

    SvaraRadera

Kommentera gärna om ni vill.