tisdag 12 oktober 2010

Anders Borg, klipp dig och skaffa oss jobb!

Vilken underbar jävla dag.

Dagens trams är regeringens budget som Anders Borg har lagt fram. Det är skrattretande läsning. Pensionärerna får sänkt skatt. Men å andra sidan så sänks deras pensioner så de får väl inte så mycket mer över varje månad ändå.
I artikeln kan man även läsa att ”Särskilt betonar Borg invandrarnas betydelse på arbetsmarknaden och för Sveriges ekonomi i stort. Invandrarnas arbetsinsatser är bland annat nödvändiga för att motverka effekterna av en åldrande befolkning.”

Hur fan tänker han? Eller så tänker han inte alls som vanligt. De bara upprepar samma jävla mening om och om igen. ”Invandring är bra. Invandring är bra. Invandring är bra. ” Men det är inte bra. Och det blir fan inte bättre för att ni tjatar.

Jag är så trött på den här politiskt korrekta smörjan. Istället för att öka befolkningen genom att importera en massa folk som det kostar miljarder att försörja innan de kommer in i arbete så borde staten istället satsa på att underlätta för de svenskar som skaffar barn. Är det lättare och framförallt mer ekonomiskt att ha många barn så skulle vi inte behöva någon invandring alls.
Men det värsta var att man vill satsa ännu mera pengar på instegsjobb för invandrare. Det är fan diskriminering! Det är diskriminering mot alla de svenskar som blir förbigångna.

Svenskarnas parti kräver att instegsjobb för invandrare ska tas bort. Ska någon ha förtur till arbete så är det givetvis svenskar. Att försöka motverka diskriminering med omvänd diskriminering fungerar inte. Svenska staten har satsat 400 miljoner kronor per år från 2008 på s.k. instegsjobb vilket är ett hån mot de svenska arbetarna som blir förbigångna. Rätt person på rätt jobb är en förutsättning för ett fungerande samhälle.
Ingen kvotering till något sorts arbete ska förekomma och kraven på arbetaren ska inte vara annorlunda beroende på kön.


Dagens citat: Skepparens pipa är på driven. Han letar med lätt panik...
"Du har tagit min pipa! Var är min pipa? Min pipa är borta! Ge mig tillbaka min pipa. Har någon sett min pipa? Du har tagit min pipa!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna om ni vill.