måndag 13 december 2010

Islam är en lära om kärlek?

Vilken underbar dag.

Bland artiklarna som skrivits efter självmordsbombarens dåd så hittade jag en insändare i Barometern.se. Den är från en ung muslim i Kalmar vid namn Alexander. "Islam är en lära om kärlek" är rubriken. Det struntar jag faktiskt i. Det skulle kunna vara en lära om att smörja in grodor med hallonsylt och jag hade inte kunnat bry mig mindre.

Det jag bryr mig om är hur dess utövare ständigt försöker få det svenska samhället att anpassa sig efter den. Hur de med alla medel försöker få oss att ge efter för deras krav. Med alla medel så menar jag allting från snyft-insändare likt den jag kommer att kommentera till självmordsbombare så försöker de få OSS att anpassa oss.

Den första meningen i insändaren lyder: "Under den senaste tiden har vi varit tvungna att beskydda våra nära och kära mot den diskriminering och fientlighet som har slagit som en tsunamivåg över vårt samhälle.". Resten av insändaren består av en massa hippiesnack om tolerans och kärlek.

Men det är inledningen som jag reagerade på. Det kunde inte vara mer fel. Att han inte skäms? För ärligt talat så pratar Alexander i nattmössan. Han försöker ge muslimer någon slags martyrroll. Att det skulle vara synd om dem och att det är DE och inte Svenskarna som skulle vara diskriminerade.

Det finns massor av exempel på hur Svenskar blir behandlade som andra klassens medborgare medan invandrare, i synnerhet muslimer, får tillgång till förmåner som förnekas infödda svenskar. Instegsjobb och etableringslotsar på arbetsmarknaden, Lagar om HMF och "hatbrott" som extra rättsligt skydd, Överdrivna bidragsförmåner, etc...

Och ändå verkar det inte vara nog. Ständigt så kräver de hitflyttade muslimerna mer och mer saker. Ett upphävande av förbudet mot Halalslakt är ännu ett i raden. I självmordsbombarens brev så nämner han Sveriges trupper i Afghanistan och Lars Vilks verk som några skäl till sina handlingar. Hur mycket ska vi anpassa oss innan de är nöjda?

Inte ett dugg säger jag. Vi är inte skyldiga att ändra på oss för deras religion. Antingen gillar de läget eller så kan de ta flyg, båt, buss, bil eller cykel tillbaka hem igen. Har du tröttnat på att anpassa dig efter dem? Dags att gå med i ett parti som gör något åt saken. Ansök om medlemskap redan idag på: http://www.svenskarnasparti.se/blimedlem



http://www.barometern.se/reagera/islam-ar-en-lara-om-karlek%282211705%29.gm#disqus_thread
http://www.nationell.nu/2010/12/10/ledare-snalla-jinge-sa-diskrimineras-svenskar
http://hallandsposten.se/asikter/debatt/1.1041760-sfi-bonus-och-diskriminering-av-svenskar
http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Stod-och-service/Fa-extra-stod/Ny-i-Sverige/Instegsjobb.html
http://www.arbetsformedlingen.se/Om-oss/Upphandlingar/Aktuella-upphandlingar/Upphandlingar/8-23-2010-Etableringslotsar-for-nyanlanda-invandrare.html

18 kommentarer:

  1. Mycket bra skrivet!

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar i min blogg.
    Tråkigt nog så förstår jag inte riktigt din fråga.
    Vilka ska anpassa sig?
    Alla ska väll kunna anpassa sej är mitt svar.
    Det farligaste för människan är HAT och OKUNSKAP...
    Vad är det för uppoffring för "oss" svenskar om man får slakta halal i Sverige ?
    Det finns en fördel ekonomiskt för vårat land.
    Om man får slakta halal här så minskar importen och vi tjänar på det samt det kan även bli export som vi också tjänar på.
    Vad en individ gör betyder inte att alla gör så i en tex. religion.
    Alla kristna är nog inte som Knutby pastorn dräper fru efter fru osv.
    MVH M

    SvaraRadera
  3. Nej, Muslimerna är inte offer, men de är människor som dig och mig.

    Det finns inga perfekta människor oavsett religionstillhörighet.

    Vi behöver bygga broar, de svenska lagarna ska respekteras, som de franska lagarna i mitt fall... Det har ingen betydelse om man är muslim eller ej...

    Religionsfrihet är viktigt, men den màste gälla för alla!

    Sen har jag inte bott i Sverige pà flera àr... Betalar ej skatt till Sverige...

    SvaraRadera
  4. Hej,
    Jag är Iranier och flyttade till Sverige för ungefär 27 år sen. Med mig hade en investeringsportfölj som jag använde till att köpa en konkurs drabbad företag med tio tal anställda. Idag fortlever företaget och tre dubblat antalet anställda. Den är väl skött och och jag vågar påstå att den tillhör till en av vår lilla bys stoltheter. Jag är född muslim men förmodligen lika troende som du som kristen. Och sedan många år svensk medborgare.
    Du uppmanar folk att gå med i ett parti som vill tydligen få ut sådana som mig.
    Min fråga till dig är följande:
    Hur vinner svenska samhället på att sådana som jag tar våra pick och pack och flyttar från Sverige? Glöm inte att de flesta dagens stormakter och välmående samhällen idag har faktiskt byggts upp av sådana som jag.
    Hälsningar.

    SvaraRadera
  5. Halalslakt i Sverige är förbjudet. Svenska vetrinärförbundet tar med avsky kraftigt avstånd från dessa vidrigheter. De om några vet vad de pratar om ifall någon saknar sunt förnuft. Det ska inte några stenåldersfanatiker som inte tar seden dit de kommer kräva. Passar inte galoscherna så bye.

    @Magnus

    SvaraRadera
  6. Svar till den anonyma Iraniern: Det svenska samhället gynnas genom att en infödd svensk får ditt jobb istället. Dvs arbetslösheten minskar. Snabbt och bra svar va? =)
    Det spelar mindre roll om du är muslim, kristen eller ateist, du får ändå en biljett hem. Stormakter och väl fungerande samhällen byggdes upp av ursprungsbefolkningar och raseras när de blir mulitetniska.

    SvaraRadera
  7. Ingen ska anpassa sig. Båda parter ska lära sig att respektera varandra. Så enkelt är det med det. Vilks spottade på islam genom att utöva sin "konst" likaså självmordsbombaren spottade på Sverige genom att dra alla svenskar över en kam.

    Du skriver tyvärr i fel blogg. Om du hade läst lite i bloggen hade du kanske förstått att jag är helt fel person att försöka konvertera till nå jädra Sverigeparti.

    SvaraRadera
  8. En svensk hade mitt jobb. Företaget gick i konkurs med nära 28 mil. i skatteskuld. Jag ledde, entusiasmerade, organiserade och det ledde till att de ursprungliga tio fick behålla sina jobb och ytterligare tjugo fick jobb och slapp att flytta från orten. Vidare det där med stormakterna, du lyckades nästan lura mig till att du var beläst men ack vad snabbt du avslöjade dig själv. Det härliga med yttrandefriheten är just att såna som du väldigt snabbt avslöjar hur icke kunniga ni är och hur grundlösa era argument är. Tyvärr för dig och bra för mig och alla andra som vill ha ett harmoniskt liv med sina medmänniskor så finns det gott om folk som tänker till. Vi kommer att övervinna såna idioter som självmordsbombaren och även såna som du. Det verkar som du är rädd om "svenska" jobb!! De flesta sådana har redan försvunnit till låg lön länder. Inte för att kineser flyttade till Sverige utan för att svenskar inte kunde klara av den globala konkurrensen . Det hjälper inte om du stänger gränserna. Så länge människan vill få ut så mycket som möjligt ut av sin lön, d.v.s så billiga varor som möjligt kommer dagens utveckling fortsätta. ag känner att det här fel forum för den här diskutionen så jag avslutar här men återkommer gärna om du har sakliga och grundliga argument. Önskar dig god jul och en snar uppvaknande.

    SvaraRadera
  9. Till den anonyma Iraniern igen: Det måste var en oerhörd kompetens du besitter då du tydligen tror att ingen svensk skulle kunna leda ditt företag lika bra eller bättre.
    Menar du på allvar att ingen svensk skulle kunna ta över ditt jobb? Är du så pass oersättlig för vårt land? Det är jag jävligt tveksam till.

    Sedan så kan vi sänka våra löner om vi samtidigt sänker inkomstskatten. På så sätt slipper jobben flyttas till lågöneländer. Eller så kan man ge skattelättnader för de företag som anställer svenskar.
    Idag så betalar staten 75% av lönen för de instegsjobb som invandrare får. Om de gjorde samma sak för svenskar så skulle företagen aldrig flytta ut.

    SvaraRadera
  10. Jag med mitt företag var en av fem intressenter och fick möjligheten att ta över företaget efter att kommunen, bankerna, kronofogden samt facken ansåg att mitt företag hade störst chans att driva vidare den problem tyngda företaget. Jag antar att du kommer säkert med en motargument om att alla dessa parter var partiska bara för att jag var utlänning och lämnar det till andra att bedöma vikten i din argument. Sänka inkomstskatten? Hur skall välfärdstaten funka då? var hade du tänkt dig att ta dessa pengarna ifrån? Om du menar att man skall sluta betala för de utlänningar som inte jobbar så får du finansera de resterande skattepengar som kommer att försvinna med de 1,2 milj. invandrare som jobbar och betalar skatt. Vidare så är det så nämligen att företaget bryr sig inte ett dugg om vilka det är som får "rabatten". Så din argument med att anställning av svenskar skulle leda till att jobben skulle stanna i Sverige är högst ohållbar.

    SvaraRadera
  11. Till den anonyma Iraniern igen: Nej, de var säkert inte partiska fast de borde varit det och tagit svenskarnas parti. Varför ska vi ta hit folk som arbetar när vi kan driva företag själva?

    Sänker man skatten så får man givetvis spara in på saker. Inte på vår välfärd men istället på de 30 miljarder som vi ska ge i internationellt bistånd näst år eller på de 13 miljarder som ska gå till migration och integration tex. http://www.sweden.gov.se/sb/d/13561/a/153569

    Sen så är det knappast 1,2 miljoner invandrare som arbetar i Sverige. Var fick du den fantasisiffran ifrån förresten?

    SvaraRadera
  12. Varför är alla idioter alltid från Kalmar? Vad är kopplingen?

    SvaraRadera
  13. Ingen aning. Tur att man är inflyttad.

    SvaraRadera
  14. Okey, naturligtvis kan jag inte förklara för dig hur makroekonomin fungerar exakt men om du är intresserad och vill fördjupa dig i ämnet kan jag rekomendera några böcker, och då ser du att ur ett makroekonomiskt perspektivt så är det ganska självklart att sådana protektionistiska åtgärder hjälper inte en ekonomi såsom du vill.

    Vidare om du tittar på siffrorna som du själv har så väl påpekat och även räknar ut efter de siffror som jag har lämnat så ser du att investeringen har betalat sig flera gånger om.
    http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____26040.aspx
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Utl%C3%A4ndsk_bakgrund
    http://books.google.se/books?id=oysAvku1SMYC&pg=PA25&lpg=PA25&dq=antalet+arbetsl%C3%B6sa+med+utl%C3%A4ndsk+bakgrund&source=bl&ots=PkOIuhADvM&sig=MzXOQQCEZoBZ23Kl-aMweMBLrlg&hl=sv&ei=BKEGTeXnMoOz8QPo7qU3&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=3&ved=0CCYQ6AEwAg#v=onepage&q=antalet%20arbetsl%C3%B6sa%20med%20utl%C3%A4ndsk%20bakgrund&f=false
    Rent ekonomisk, lönar det sig med invandring. Däremot om du menar att den fina svenska rasen smutsas ner så är det en annan fråga. Det kan du också kolla upp i lite olika forskningsmaterial för att se hur de som har läst och fördjupat sig i genetik mer än mig och dig har att säga om saken.
    Ps. Står du verkligen för den människosyn som din T-shirt i bilden förmedlar?!

    SvaraRadera
  15. Tack för boktipsen. Så vi tjänar på invandring när staten betalar 75% av deras löner? Hur får du det att gå ihop? Jag kan leta upp lika många böcker som skulle bevisa att invandring INTE lönar sig.
    Sen vill jag gärna se en källa på att 1,2 miljoner invandrare arbetar i Sverige som du skrev tidigare.

    Ps. Min t-shirt är humoristisk. Behöver du ens fråga om det så undrar jag hur du kan leda ett företag. Ds.

    SvaraRadera
  16. Källor har jag redan uppgett ovan. Om du inte ens kan kopiera ock klistra in, då tror jag knappast att du kan tillgodogöra dig kunskap vare sig på dessa myndighets sidor eller genom att läsa några böcker än mindre att kunna tillräckligt matematik för att kunna räkna fram några resultat. Jag har inget annat ord för dina argument eller din humor för den delen än ignorant. Jag kan tänka mig att du är tillräckligt smart för att åtminstone misstänka att du kanske har fel men finner det ytterst tragiskt och patetiskt att du inte kan sträcka din tankeverksamhet längre ut än så.:)

    SvaraRadera
  17. De källor du anger visar hur många av Sveriges befolkning som har utländsk bakgrund. Du påstod i ditt inlägg att 1,2 miljoner jobbar och betalar skatt och det var den siffran jag ifrågasatte. Du har fortfarande inte bevisat att så många invandrare arbetar och betalar skatt i Sverige. Antal invånare och antalet arbetande är inte riktigt samma sak här i Sverige då vi har förbjudit barnarbete och har en pensionsålder vid 65.

    Ändrade förresten bilden till en seriösare och humorlösare också. Hoppas att dina anställda på städföretaget inte dör av uttråkning.

    SvaraRadera
  18. Professorn i nationalekonomi Jan Ekberg lade ifjol fram en rapport för till ESO, Expertgruppen för studier i offentlig ekonomi. Vi kan använda oss av den, eftersom även de sektorer inom Sverigedemokraterna som inte lider av statistiska hallucinationer verkar godkänna den. Rapporten visar att invandringen kostar den svenska staten 40 miljarder kronor om året.

    Kostnaden uppkommer som skillnaden mellan vad invandrarna tar i anspråk av den offentliga sektorns utgifter (bidrag och offentliga tjänster som exempelvis skola och sjukvård) och vad de bidrar med i form av skatter och socialförsäkringsavgifter.
    Var visst nån gång på 70talet det sist var lönsamt med invandrare...
    Mao betalar var svensk skattebetalare ca500 kr/mån för att ha glädjen av detta fantastiska mångkulturella samhälle!
    Är det inte underbart!

    //U

    SvaraRadera

Kommentera gärna om ni vill.