torsdag 23 december 2010

En vit jul i mer än en bemärkelse.

Vilken underbar dag.

Snön vräker ner. Det är snökaos i hela södra Sverige enligt tidningarna. Man skulle nästan kunna tro att det var laserturken som varit framme och gjort kaoz med snön. Tågen står stilla. Tur att man slipper gå ut. Det ser ut att bli en vit jul i mer än en bemärkelse.

Lusebullarna är bakade, glöggen är på värmning, kylen full med julmat, paketen är skickade och H. ligger och solar i Malaga med en kall grogg. Detta kommer att bli en bra jul tror jag.



Det är en del som frågat vad jag önskar mig. Det finns faktiskt en hel del på min önskelista men det är saker jag ordnar själv i så fall. Det finns en sak som jag skulle vilja ha. När jag var yngre så önskade jag mig aldrig det men nu när man är lite mer insatt så verkar det lite mer logiskt.

Jag skulle vilja ha fred på jorden.

Det låter som de vanliga flosklerna från vilken gammal hippie som helst. Men det är ingen dum idé. Tänk bara på alla "flyktingar" och andra asylturister som vi kan skicka hem igen då. Fred på jorden är nog något att önska sig ändå.

God jul, allihopa!


Barometern, AB, Östran, Expressen, DN, DN, DN, Fria tider.

2 kommentarer:

  1. Nänä, har du inte hört vad Grinfeldt sagt. "Flyktingarna" är ju här för att stanna.. Och har inga som helst planer på att återvända. :( Förövrigt så är det nästan enbart kristna som blivit utvisade tillbaks till sina hemländer, ej så många muslimer.

    SvaraRadera
  2. Religionen spelar ingen roll. En kristen irakier hör lika lite hemma här som en muslimsk.

    SvaraRadera

Kommentera gärna om ni vill.